LOVE THE WAY YOU ARE
BlackWhite?



assalamuamalikum♥

Bersabar dan redhalah dengan sebenar-benarnya...
Ikhlas di dalam menghadapinya....
InsyaAllah, membuah ketenangan pada akhirnya... ♥


Round-Round



Story About pic
Square-Square



,


Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
People Perspective Nowdays
Sunday, December 22, 2013 | 7:05 PM | 0 BlackWhite
Assalamualaikum cuties :)

So, mcm biasa aku mmg teramat ya amat lama tersangatlah tidak mengupdate. Cis, bahasa apakah yang aku guna ni -.- .So aku nak post satu crita nih. Act, dh lama dah perkara ni bermain main, berputar putar, berloncat loncat dan ber........ada di dlm minda genius aku nih.( padahal baru semalam semalam terfikir ).

Okey, aku cuma.....hmm, aku x paham la. Sungguh aku tak paham dengan fikiran CERTAIN manusia zaman sekarang ni yg mana pemikiran mereka amat lah yang amat bagi aku macam memalukan dan terlalu konservatif. Amboi ayat apa lah aku belit ni. Ok, straight to the point, last few days, which is Khamis tak silap, mlm tu aku tgk Serambi Pencetus Ummah yang aku rasa Ya Allah, best lah yang amat, berimformasi, berilmiah and at least otak aku yg tepu spnjg cuti panjangggg ni dpt lah sedikit ilmu yang berilmu. Ha, ni bukan nak promote lagii tp mmg best wa kata sama lu! Rasa bestnya tu mcm tgk Maharaja Lawak Mega. Nahh, kemain giler aku nih.haha...Ok, so berbalik pada tajuk aku tu, aku ada dengar salah seorg peserta ni, dya ada kata dya sedih bila ada lah budk2 perempuan yg lepasan SPM lebih kurang, mengadu kat dya, kata depa ni nak sangat sangat sangat pakai tudung. Tapi, depa jadi segan, malu bila kawan2,org2 sekeliling depa ni mengatakan depa ni kononnya, konon la kan....dok buat suci, bajet diri baik sangat.

Kemenda hampa nih?

Pakai tudung tu kira berlagak suci? Alim? Baik? Kuno?

Habes yang x pakai tudung tu kira up-to-date giler ah? Pandai bergaya?

Jenoh la kalau pemikiran jenis macam tu. Watahol lahh. Aku, lepas je dgr peserta tu cakap macam tu, aku macam tergamam....What kind of people they are? Aku x berani katalah yang mengata tu org Islam, since dya x sebut pon. Tapi, well just imagine, takkan la tiba2 org cina, india mai kalot mengata pasal tudung yang takdak kena mengena dgn depa. Haihhh, ni baru ckp psl tudung..belum masuk pakaian lagi...Kang 4,5 entry gak ah aku kna buat...Aku x kata diri aku ni perfect, pakai tudung labuh..tapi aku sedaya upaya aku akn ikut syariat Islam, tudung kena lebih dari dada. Tu prinsip aku, dn InsyaAllah aku akn pertahankannya.

Hah, satu lagu benda pasal perspektif people nowdays.. Aku ada satu kisah ni yg aku dgr dr....well, sumber2 terdekat. Ok, ada seorang mamat nih. Dya ni mmg jenis pemalas lah yang amat malas nak solat. Since dya ni dh lama x solat dri dulu lagi, so mmg pyh r nak lekat, solat ni dlm diri dya. Ok, then as we know lah kan setiap jumaat, para lelaki akan menunaikan solat Jumaat. So, dya pergi r solat Jumaat even solat wajib yang lain dya tak buat. Tapi, dya pergi dya x solat pon. Cer teka kenapa? Eh, takkan lah dya pergi, and then hisap rokok blkg masjid tu? Dya pegi main mercun ka? Ok, mmg tak logik, haha. Gini  ceritanya, tyme dya nk solat tu geng2 kawan dya akan usha pelik punya sakan kat dya.Sebabnya geng dya tu taulah, dya ni bukan jenis solat kalau dkt rumah pon.  Dah tu....well malu r. Laki beb, kwn tgk cemtu meme malu siott arh~ so, sejak tu dya x solat jumaat. Haihh, satu lagi masalah. Daripada ada la mayang jugak jadi, xdak langsung. Hmmmm, pening aku..But, ada lah jugak tyme, yg kwn aku gtau dya solat jugak...

So, aku pon taktahu lah nk ckp apa dah, dgn certain people nowdays nih yg perangainya, mcm terlalu keduniaan, pndg serong bila orang lain buat kebaikan, menganggap org tu mcm ketinggalan zaman kalau dya x buat sesuatu yang bg dya tgh jadi trend sekarang. Aku tangah berckap pasal umat Islam. This is extremely a serious issue where we sometimes macam ada terlepas pandang. Hopefully, kita akan sentiasa berada di jalan yang  diredhai Allah dan sentiasa mendapat rahmatNya. Amin~



Older Post | Newer Post