LOVE THE WAY YOU ARE
BlackWhite?



assalamuamalikum♥

Bersabar dan redhalah dengan sebenar-benarnya...
Ikhlas di dalam menghadapinya....
InsyaAllah, membuah ketenangan pada akhirnya... ♥


Round-Round



Story About pic
Square-Square



,


Triangle-Triangle


Skin Made by Aina Hanani
Background Founder by Qay
Best view in Google Chrome only
Cursor by Drikoti & Aina Hanani
Life Updated .
Thursday, May 14, 2015 | 8:05 AM | 0 BlackWhite
Assalam

Ahaaa buat julung julung kalinya aku mencemar duli hokayy menulis kat blog aku. So mcm yg hampa tau la kan (sapa la nak tau pasai hg woiii) aku dpt UIA. first2 dpt aku mcm eheh not bad la oookeeyyy laaa. saaaammmpai la aku bru tau yg asasi yg aku dpt tu which is sc hayat takleh smbung medic. aku macam whaaattttt weyyyyhhhh. aku rasa tertipu sama sekali. how can takdak sapa senior ka cg ka mention pasai UIA ni len dri len sket? (hmmm salahkan senior n cg plak padahal diri sndiri xsearch papa pon.malahan masa isi borg upu pon mmain ja) nahhh pade muke mungggg haaaa

sooo di sini hakak yg prihatin ni nak abak mai sesiap yg UIA ni mmg lain dr lain. firstly sbb untuk asasi dya dah specific siap2 mcm asasi kejururawatan,farmasi, dentistry n etc. so kalo adek adek bkl spm 2015 ni nak amek medic kat UIA , better amek tros asasi perubatan DENGAN SYARAT hmpa kena r dpt strett woi. sbb aku ni dpt 8A 1B jaa. n xlayak mohon bila aku wat test kat mana web tah yg tunjuk asasi mana di u mana yg kita bleh masuk.ok paham dak ayat tu.xphm....phmkan sndiri ye.hoho

andd satuu lagi fyi la kan (hekeleh) masuk2 UIA je dlm minggu taaruf (orientation) kita akn brhdpn dgn situasi di mana SEMUAA ORANGG SUKAAA . yaaaa kita akn menduduki exam. urghhhh.
aku benci exam! so nnti da exam apatah nma dya aku x ingt tp yg pstinya ada exam BI (ala ala muet camtu r), ARAB, and ada juga tilawah sket2 plus soaln fardhu ain dlm ENGLISH hokayy.ahaa exam ni la yg bkl tnrukn samaada kita stay asasi for setahun or dua.pfttt aku xstadi pa g konon xmau dua taun sgt.

tp depa kata 2 taun ni syok.sbb relaxxxzzz je belajar .hhaaha aku xtahula

so lani kita pikiaq satu ja.niat belajar kerana Allah. jdi la kot mana pon kalo dah ditakdirkan bljr pasal sc hayat ka medic ka nursing ka haa blejaqq ja laa.

anddd nnti tyme taaruf bleh tukar course,so bleh r try tukar.mana tau ada rezeki an an.kalo xdpt bleh mnta tyme hujung sem 1 xsilap aku r. hmm kalo dulu minda aku dok trtutup kat nak jd dr ja. lani aku xtau nk jd apa.haa sejak aku search bnyk2 kat internet pening troih hahaha.

tp aku mmg nk tukr kos sbb aku xnak sc hyt .sbb degree dya nnti samaasa bioteh n biomed.

so lani option bnyk la jgk aku dok pikiaq nak tukaq selain medic snce medic ni mmg pyh r nk dpt.
antara option aku nk tukr ke

sains kesihatan aka allied sc
nursing
medic pffttt

haha tuja xbnyk pon . k tu ja nk membebel sorg2.kbai


Older Post | Newer Post